Idag är det Lenas namnsdag.

Det måste firas lite extra. Hon kommer hem från jobbet vrôlsulten och då är det bara att ha något på gång. Idag hade jag tagit upp rödspätta från frysen som jag filéade. Ja här kommer bilderna på våran trerätters middag.
Till förrätt blev det brödbit med majonnäs, sallad, nyrökt makrill och lite tomat. Förresten så rökte jag makrill idag för första gången i min egengjorda rökugn, och gissa om den blev god, mmmm.

Huvudrätten bestod av stekt spättafilé, med räksås, potstis och grönsaker.

En bild på namnsdagspersonen.

Och slutligen efterrätten, ugnsbakade äppelklyftor med hackade nötter i nån god sås, som serverades med vaniljglass och en mockakopp kaffe.

Kommentarer
Postat av: den minsta

Vilken man!!!! En tisdag??

2009-08-18 @ 22:12:58
URL: http://softem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0